Jak pozyskać zamówienia dla swojej restauracji?

Branża gastronomiczna boryka się aktualnie z wieloma problemami. Brak pracowników, zmienne obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, duża konkurencja na lokalnym rynku czy podwyżki cen produktów oraz mediów to tylko jedne z nich. Kluczowym problemem branży gastronomicznej są problemy związane z obsługą oraz pozyskiwaniem zamówień. Tylko rozwiązanie tego problemu może doprowadzić do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Branża gastronomiczna boryka się aktualnie z wieloma problemami. Brak pracowników, zmienne obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, duża konkurencja na lokalnym rynku czy podwyżki cen produktów oraz mediów to tylko jedne z nich. Kluczowym problemem branży gastronomicznej są problemy związane z obsługą oraz pozyskiwaniem zamówień. Tylko rozwiązanie tego problemu może doprowadzić do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Klienci zarówno restauracji, piekarni, cukierni czy kawiarni oczekują najwyższej jakości obsługi. Jak można ją zapewnić zyskując szerokie grono lojalnych Klientów? Rozwiązaniem problemów w branży gastronomicznej jest skorzystanie z nowoczesnych technologii. Nowe czasy wymagają nowych rozwiązań, a z pozoru niepozorna strona www z systemem zamówień online może rozwiązać wiele problemów branży gastronomicznej.

Problemy związane z obsługą zamówień w branży gastronomicznej

Jak wygląda obsługa zamówień w lokalu gastronomicznym niekorzystającym z nowoczesnych technologii informatycznych?

  • Kelnerka przyjmuje zamówienie telefoniczne. W trakcie rozmowy widzi zniecierpliwionych gości czekających przy stoliku na rachunek lub stojących przy barze chcących złożyć zamówienie. Zapisuje zamówienie i adres dostawy na kartce, którą przekazuje do kuchni.
  • Kelner przyjmuje przy stoliku zamówienie od dużej grupy klientów. W międzyczasie denerwuje się dźwiękiem dzwoniącego telefonu. Zapisuje zamówienie hasłowo na zbyt małej kartce i przekazuje do kuchni.

 

Obie opcje mogą doprowadzić do sporej ilości błędów i nieporozumień, które negatywnie wpływają na opinie Klientów o lokalu. Błędy w otrzymanym przez Klienta zamówieniu, pomyłka w adresie która w efekcie prowadzi do otrzymania zimnej potrawy, pominięcie zamówionego dania czy błąd kucharza który źle odczyta zamówienie, to jedne z wielu problemów związanych z obsługą zamówień. Klienci niechętnie wrócą do lokalu w którym doszło do opisanych wyżej sytuacji.

Problemy związane z pozyskiwaniem zamówień w branży gastronomicznej

Brak czasu, brak pieniędzy lub natłok obowiązków sprawiają, że nie prowadzisz aktywnego marketingu? Narzekasz na małą ilość zamówień? Wydaje Ci się, że do Twojego lokalu nie przychodzą nowi Klienci, a Ci stali pojawiają się coraz rzadziej?

W obecnych czasach w branży gastronomicznej nie wystarczy być. Nawet pyszna kuchnia nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu na rynku, jeżeli zbyt mało Klientów dowie się o lokalu. Mając dużą konkurencję Klienci wybierają lokal, który spełnia ich wszystkie wymagania, a więc pyszne jedzenie, niesamowity klimat, najwyższej jakości obsługa czy elementy zaskoczenia ciekawą ofertą.

Zamówienia w lokalu same się nie pojawiają – trzeba o nie aktywnie zabiegać.

System zamówień online rozwiązaniem problemów w branży gastronomicznej

Borykasz się z problemami związanymi z obsługą lub pozyskiwaniem zamówień w swoim lokalu? A może z jednymi i drugimi? Rozwiązaniem Twoich problemów będzie system zamówień online dedykowany branży gastronomicznej. Rozwój branży ecommerce oraz systemów informatycznych sprawił, że obecne rozwiązania pozwolą na usprawnienie zarządzania lokalem, zyskanie większej ilości Klientów, polepszenie jakości obsługi oraz powiększanie zysków. 

Dzięki systemowi zamówień online całkowicie wyeliminujesz albo zminimalizujesz ilość błędów w zamówieniach, ponieważ w systemie zamówień online wszystko jest czarno na białym. Dodatkowo taka innowacja pozwoli na znaczne zaoszczędzenie czasu, który można przeznaczyć na działania mające na celu pozyskanie większej ilości zamówień. Funkcjonalności marketingowe systemu zamówień online i czas poświęcony na aktywny marketing w social mediach zaowocuje stałym wzrostem zamówień, zysków oraz zadowolenia Klientów.

Nie musisz płacić kroci firmom zewnętrznym za marketing ani pozbywać się wysokich prowizji na rzecz znanych portali pośredniczących w zamówieniach online, aby uzyskać efekt jakim jest liczący się na rynku lokal przynoszący spore zyski.

Foodeliver – System zamówień online

Co zyskuje lokal gastronomiczny wdrażając system Foodeliver?

  • Responsywna strona www z możliwością pokazania Klientom swojej oferty, informacji o lokalu oraz pełnego menu.
  • Zaproponowanie klientom możliwości złożenia zamówień online z płatnościami online w dowolnym miejscu i czasie oraz możliwości rezerwacji stolika.
  • Panel administratora do zarządzania stroną do Klienta z funkcjonalnościami usprawniającymi obsługę zamówień oraz obsługę Klienta.
  • Funkcjonalności marketingowe pozwalające na prowadzenie samodzielnych działań marketingowych:
  • wysyłka SMS i e-mail do utworzonej bazy Klientów;
  • tworzenie rabatów złotówkowych i procentowych;
  • plany marketingowe a więc automatyczne przypomnienia;
  • program lojalnościowy czyli wirtualne pieczątki.
  • Eliminacja problemów związanych z obsługą i pozyskiwaniem zamówień, co może doprowadzić do zwiększenia zysków nawet o 20%!
Shopping Cart