gadżety reklamowe

Jak zaplanować budżet na gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe to już niemal podstawowe narzędzie stosowane w marketingu. Jednak tego typu reklama ma także swoją cenę, która trzeba wliczać do stałych kosztów w firmie. Jak dopiąć taki budżet? Jak wydawać rozsądnie, aby nie przepłacać i skutecznie się reklamować? Sprawdźmy!

Budżet na gadżety reklamowe – zacznij od grupy docelowej

Strategia rozdawnictwa prezentów każdemu klientowi ma niewiele wspólnego z poważnym planowaniem budżetu na gadżety reklamowe. Z drugiej strony wybieranie ekskluzywnych gadżetów, które przedsiębiorca przekaże wybranym, również niekoniecznie musi się sprawdzić. Dlatego istotne jest swego rodzaju rozeznanie w potrzebach rynku.

Zacznijmy od tego, że budżet na gadżety reklamowe nie musi być bardzo duży i to niezależnie od wielkości firmy. W ofercie Caprea znajdziesz proste i praktyczne produkty do kupienia już poniżej złotówki za sztukę. Oczywiście to nie znaczy, że inwestycja w bardzo nowoczesne czy funkcjonalne gadżety nie ma sensu, ale wszystko zależy tutaj właśnie od tego, do jakiego klienta kierujemy swoją ofertę.

Producenta elektroniki prawdopodobnie nie zachwyci bezprzewodowa ładowarka czy pendrive w kształcie długopisu, a ręcznik sportowy może nie być odpowiedni dla osoby, która większość dnia spędza w biurze. Dokładnie dlatego początek planowania budżetu na gadżety reklamowe powinno obejmować poznanie potrzeb naszych potencjalnych klientów lub zakładać postawienie na absolutną klasykę, jaką są breloczki i smycze: https://www.caprea.com.pl/kategoria-produktu/breloki-i-smycze/smycze/.

Weź pod uwagę sezonowość

Z drugiej strony całoroczny budżet na gadżety reklamowe powinien wykazywać pewną elastyczność i przewidywać okresy, kiedy zapotrzebowanie firmy na gadżety będzie większe. Zwykle jest to pewien finansowy bufor lub nadwyżka, którą będzie można wykorzystać w pewnych okresach z okazji:

  • największych świąt w roku;
  • targów i konferencji;
  • wyjazdów służbowych.

Ważne jest także uwzględnienie czasu, gdy wydatki na promocję będą mniejsze. Doskonałych przykładem takiego okresu jest dla wielu przedsiębiorców czas wakacji. Wówczas wielu z nas szuka psychicznego odpoczynku, zostawiamy firmowe telefony i bardzo niechętnie ulegamy reklamie, która nie przeszkadza nam w innych okresach.

Zainwestuj w uniwersalne gadżety reklamowe

Nawet stosując się do powyższych wskazówek, często trudno jest zaplanować wydatki na gadżety reklamowe. Dlatego dobrym pomysłem jest także jednorazowy zakup większej ilości gadżetów, które będą uniwersalne. Co ciekawe, nawet długopisy mogą stać się nietypowym drobiazgiem wśród Twoich gadżetów reklamowych. Zajrzyj tutaj: https://www.caprea.com.pl/kategoria-produktu/do-pisania/ i przekonaj się, że długopisy mogą być wykonane także z papieru.

Jak widać, budżet na gadżety reklamowe musi być w pewnym sensie gumowy, niemniej jednak warto u progu nowego roku przemyśleć dokładnie strategię, aby działania marketingowe w kolejnym sezonie były przemyślane i spójne, co poprawi ich skuteczność.

 

Shopping Cart