Polski smart shopper

Polski smart shopper – jak Polacy wypadają na tle innych narodowości?

Z badań przeprowadzonych wśród krajów OECD przez platformę BravoKupony, platformę sprzedażową oferującą kody rabatowe i kupony, dostępnych pod aresem https://www.bravokupony.pl/smart-shopper-index, wynika, że nasze zachowania, jako konsumentów, różnią się w porównaniu z konsumentami z innych krajów OECD, które wzięto pod uwagę. Okazuje się, że w kilku kategoriach Polacy zajmują ostatnie miejsce.

Badanie obejmowało zwyczaje konsumenckie, czyli w na ile gospodarstwom domowym udaje się zaoszczędzić, czy konsumenci potrafią dokonywać świadomych wyborów, jeśli chodzi o zakupy, jakie są ogóle wydatki w porównaniu z wydatkami na żywność i kosztami życia w poszczególnych krajach. Zgodnie z najnowszymi badaniami, to mieszkańcy Francji są specjalistami od smart shoppingu. Dogłębnie analizują rynek i wybierają wyłącznie najlepsze oferty.

Natomiast, spadają na trzecie miejsce, jeśli chodzi o skłonności do oszczędzania i ponoszenia wydatków na niskim poziomie. Tutaj wyprzedzają ich na pierwszym miejscu Niemcy i Holendrzy, na drugim natomiast Irlandczycy, którzy zachowawczo podchodzą do wydawania pieniędzy i potrafią oszacować co im się opłaca, również jeśli chodzi o zakupy pierwszej potrzeby.

Tutaj Polacy spadli na ostatnie miejsce, ale powód do dumy rośnie, ponieważ okazuje się, że wcale niezbyt chętnie obciążamy budżet domowy kredytami i zadłużeniami. Z czego to wynika, każdy zapewne wie.

W tej kategorii wykazujemy się skromnością, podczas gdy Brytyjczycy, raczej bez wahania, koszystają ponad miarę z możliwości obciążania budżetu gospodarstwa domowego, zadłużając go nawet do 144% rocznego dochodu. Pożyczki, kredyty i karty kredytowe są dla nich chlebem powszednim.

Polakom, skłonnym wydawać pieniądze, robiąc zakupy w internecie, nie przychodzi do głowy, żeby w wyszukiwarce Google wpisać hasło „jak zaoszczędzić”. Mniej niż 1/5 mieszkańców naszego kraju poszukuje informacji na ten temat. Tutaj biją nas na głowę mieszkańcy Francji i Wielkiej Brytanii, dla który Google jest podstawowym źródłem informacji gdzie uzyskać kody rabatowe, jak kupić taniej i ze zniżkami. Okazuje się tymczasem, że korzystanie z popularnej wyszukiwarki przekłada się na stan naszego konta. Osoby, które częściej wyszukiwały informacji o tym, jak zaoszczędzić, faktycznie oszczędzały na zakupach online. Badanie to zostało przeprowadzone wśród największych rynków konsumenckich krajów OECD.

Dla Polaków najbardziej przyjazną i popularną marką, oferującą okazyjne ceny, jest Zalando. Polacy uwielbiają znane marki, a popularny sklep ma w swojej ofercie znane produkty po znacznie obniżonych cenach.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart