Mogłoby się wydawać, że w czasach, gdy większość biznesów załatwia się zdalnie, a budżety przeznaczone na reklamę i marketing kierowane są przede wszystkim w stronę działań online, posiadanie tradycyjnych wizytówek nie ma większego sensu. W praktyce jednak okazuje się, że porządnie wykonana i dobrze zaprojektowana wizytówka wciąż pozostaje bardzo przydatna. Wysoka użyteczność wizytówek wynika przede wszystkim z prostoty ich użycia.
-
Kto powinien mieć wizytówki?
-
Jakich błędów należy unikać przy zamawianiu wizytówek?
-
Gdzie warto zamówić wizytówki dla pracowników?
-
Co powinno się znaleźć na dobrze zaprojektowanej wizytówce?
Wręczając komuś wizytówkę, nie trzeba prosić o maila, numer telefonu, ani też uzależniać się od tego, czy w danym momencie ma się dostęp do internetu. Dodatkowo bezpośrednia wymiana wizytówkami z inną osobą pozwala od razu nawiązać pierwszy kontakt z tą osobą, co bardzo często przynosi dużo lepsze efekty niż wymiana maili. Więcej argumentów przemawiających za tym, aby zawsze mieć przy sobie kilka wizytówek, znajdziesz w dalszej części artykułu.
Kto powinien mieć wizytówki?
Na dobrą sprawę wizytówki powinien mieć każdy, kto oferuje jakieś usługi lub sprzedaje produkty. Powinien je mieć zarówno właściciel firmy, jak i jego pracownicy odpowiedzialni za sprzedaż. Wizytówki przydadzą się również freelancerom, którzy dzięki nim będą mogli łatwo zostawić swoje namiary potencjalnym klientom.
Jakich błędów należy unikać przy zamawianiu wizytówek?
Przy zamawianiu nowych wizytówek warto pamiętać o kilku najważniejszych rzeczach. Przede wszystkim wizytówki muszą być ładne, spełniać swoją funkcję i zarazem być na tyle tanie, aby nie trzeba było się zastanawiać, ile wizytówek można rozdać. Często popełnianym błędem jest zamawianie wyszukanych i tak naprawdę niepraktycznych wizytówek o nietypowych kształtach lub z licznymi zdobieniami. Z drugiej strony nie można sobie oczywiście pozwolić na kupowanie byle jakich wizytówek, ponieważ mogą one zrobić złe wrażenie na potencjalnych klientach i partnerach biznesowych. Zazwyczaj opłaca się zamawiać większe ilości wizytówek, bo można wówczas obniżyć koszt pojedynczego kartonika.
Gdzie warto zamówić wizytówki dla pracowników?
Najprostszym sposobem na zamówienie porządnie wykonanych wizytówek w atrakcyjnych cenach jest skorzystanie z oferty drukarni internetowej. Wystarczy zajrzeć na drukomat.pl/wizytowki, wybrać parametry produktu, przesłać plik i opłacić zamówienie, a gotowe wizytówki zostaną dostarczone pod wskazany adres w najszybszym możliwym terminie.
Co powinno się znaleźć na dobrze zaprojektowanej wizytówce?
Jeżeli natomiast chodzi o to, co tak naprawdę powinno się znaleźć na wizytówce, raczej nie warto ulegać chwilowym modom i eksperymentować z treścią. Zbyt minimalistyczna wizytówka może nie dostarczyć odbiorcy wszystkich potrzebnych informacji, natomiast jeżeli będzie ich za dużo, to może to utrudnić wybranie właściwego numeru telefonu lub adresu mailowego.
Idealna wizytówka powinna zawierać przede wszystkim następujące elementy: imię i nazwisko, stanowisko, nazwę firmy + logo, adres, numer telefonu, e-mail i stronę internetową. Nie można również zapomnieć o przynajmniej skróconym opisie firmy, jej oferty lub informacji o świadczonych usługach, szczególnie jeżeli nazwa firmy niekoniecznie wskazuje na profil jej działalności. W przeciwnym razie, jeżeli ktoś będzie chciał w przyszłości się skontaktować i złożyć zamówienie, to może mieć wątpliwości, czy taka firma będzie odpowiednim wyborem.