Każdego roku coraz więcej osób korzysta z aplikacji mobilnych. Przeciętny użytkownik smartfona korzysta dzisiaj średnio z 10 aplikacji dziennie. Jak wynika z raportu State of Mobile 2023, ze smartfonów korzystamy średnio 5 godzin dziennie. Taki prężny rozwój mobilności sprawia, że również organizatorzy programów lojalnościowych decydują się na zamianę plastikowych kart lojalnościowych na wirtualne. Jaki ma to właściwie sens?
Wygodne mobilne karty lojalnościowe
Uczestnicy programu lojalnościowego zwracają uwagę na najmniejsze szczegóły i benefity wynikające z członkostwa. Chcą, aby program lojalnościowy był dla nich wsparciem finansowym przy zakupach i jednocześnie związane z nim aspekty nie wpływały negatywnie na ich codzienne nawyki. Wirtualne karty lojalnościowe wpisują się w obecne trendy użytkowników związane z urządzeniami mobilnymi. Korzystają z nich w wielu sferach życia – komunikacja z bliskimi, bankowość, zakupy i płatności. Mobilna karta lojalnościowa nie zajmuje miejsca w portfelu, nie trzeba mieć jej fizycznego odpowiednika podczas zakupu w sklepie. Wystarczy smartfon, którym dzisiaj zarówno zapłacą za zakupy, jak i zostaną im za nie naliczone punkty.
Dodatkowy kanał komunikacji dzięki mobilnym kartom lojalnościowym
Program lojalnościowy już dawno przestał ograniczać się tylko do zbierania punktów za zakupy. Oczekuje się od niego znacznie więcej. Postrzegany jest jako narzędzie do budowania i wzmacniania relacji z klientami. Dzięki mobilnej karcie lojalnościowej znajdującej się w aplikacji organizator programu może komunikować się z jego uczestnikami. Spersonalizowane wiadomości PUSH skracają dystans i jednocześnie wywołują u uczestników poczucie wyjątkowości. Komunikaty mogą dotyczyć konkretnej oferty dedykowanej dla klienta, indywidualnego kodu rabatowego czy też być przypomnieniem o stanie jego punktów jako motywacja do kolejnych zakupów.
Lepsze zrozumienie potrzeb uczestników programu lojalnościowego
Mobilne karty lojalnościowe znajdujące się w aplikacjach sprzyjają również zbieraniu informacji dotyczących preferencji zakupowych konkretnych uczestników programu. Jest to możliwe dzięki oprogramowaniu, który jest przeznaczony do uruchomienia i obsługi programu lojalnościowego, np. Loyalty Starter. System zbiera dane na temat zakupów, ich częstotliwości, wartości koszyków i preferowanych produktów. Organizator programu ma do nich dostęp z poziomu panelu administratora. Może je wykorzystać do udoskonalenia oferty, jej personalizacji i zmian w zasadach programu.
Więcej możliwości angażowania klienta z mobilną kartą lojalnościową
Uczestnicy programu lojalnościowego potrzebują stałej motywacji, zachęty do wykonania konkretnego działania – zakupu, skorzystania z promocji czy też rekomendacji firmy znajomym. Mobilne karty lojalnościowe dzięki ogromnym możliwościom aplikacji mogą stać się również narzędziem pozwalającym na organizację konkursów i loterii. Elementy grywalizacji w programie lojalnościowym sprzyjają większemu zaangażowaniu jego uczestników. Chęć wygranej uaktywnia u nich mechanizmy wzmożonej aktywności. Dodatkowo jest to dla nich pewnego rodzaju rozrywka, która jest dodatkowym, bardzo przyjemnym obszarem styczności z marką.
Plastikowe karty lojalnościowe wciąż są w użytku. Rezygnacja z nich jest procesem, wymaga przekonania niektórych do nowego rozwiązania, które dla uczestników jest wygodne i praktyczne. Na pewno mobilne karty lojalnościowe to większe spektrum możliwości angażowania się w program lojalnościowy i korzystania z dodatkowych benefitów i korzyści wynikających z członkostwa.