O marketingu internetowym możemy usłyszeć często. Jest on czymś, po co musi sięgnąć każda firma działająca w internecie, która chce się wyróżnić na tle konkurencji i przyciągnąć klientów. Czym właściwie jest marketing internetowy, na czym polega i co warto wiedzieć, kiedy będziemy wdrażać działania z jego zakresu?
Sam marketing jest procesem społecznym pozwalającym na oferowanie i wymianę usług bądź produktów mających pewną wartość. Można wyróżnić różne typy marketingu, a jedną z jego gałęzi rozwijających się najprężniej, jest marketing internetowy. Wynika to z tego, że rośnie liczba firm przenoszących swoją działalność do sieci.
Zalety marketingu internetowego
Z marketingiem internetowym wiąże się szereg zalet, które zachęcają, by korzystać z wchodzących w jego skład narzędzi. Przede wszystkim daje możliwość dotarcia do zupełnie nowej grupy klientów, znajdujących się w innej części kraju lub poza jego granicami. Jest również tańszy niż tradycyjne formy reklamy, daje przy tym dostęp do ogromnej liczby producentów, towarów i usług. Narzędzi, jakimi można posługiwać się podczas promocji, jest bardzo wiele i można je dopasować do specyfiki branży i grupy docelowej. Marketing internetowy oznacza też łatwiejszy dostęp do informacji na temat produktów.
Narzędzia marketingu internetowego
Wśród narzędzi, z jakich korzysta się najczęściej, prym wiedzie optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli SEO. Oprócz tego stosuje się metodę Pay Per Click, czyli płatne reklamy. Bardzo istotną rolę odgrywa social media marketing polegający na prowadzeniu firmowych kanałów w mediach społecznościowych. Oprócz nich są takie metody jak marketing mobilny, marketing afiliacyjny, influencer marketing i e-mail marketing. Więcej na ich temat można przeczytać na stronie https://harbingers.io/blog/marketing-internetowy.
Pozyskiwanie klientów
Nie da się ukryć, że marketing internetowy daje ogromne możliwości, więc rośnie liczba firm, które właśnie na nim koncentrują swoje działania reklamowe. Pojawia się więc pytanie, jak pozyskać klientów? Najczęściej internautów, którzy mogliby być zainteresowani danymi usługami, jest bardzo dużo, ale też firm, które mogą je zaproponować, nie brakuje.
Pozyskanie klienta powinno być starannie przemyślanym procesem, w którym nie ma miejsca na przypadkowość. Trzeba dokładnie sprecyzować, do kogo kierujemy swoją ofertę, w jakich obszarach internetu nasi potencjalni klienci są aktywni. Ważne jest również, kim są i co ich interesuje, bo na tej podstawie dopasowuje się język i typ komunikacji, a także medium, za pośrednictwem którego będziemy się komunikować. Najczęściej klientów warto pozyskiwać jednocześnie na kilka sposobów. Aby osiągnąć sukces, trzeba posiadać wiedzę na temat mechanizmów, jakimi rządzi się internet i odbywająca się w nim komunikacja. Potrzebna jest znajomość narzędzi i tego, jak je wykorzystać. Takie pozyskiwanie klientów to również czas, więc jeśli czujemy, że możemy mieć go za mało lub nie mamy doświadczenia w marketingu internetowym, możemy to zlecić agencji, która się w tym specjalizuje.