Co to jest analiza stron internetowych pod kątem SEO?
Audyt SEO (z języka angielskiego SEO: Search Engine Optimization) to proces analizy strony internetowej pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. W największym stopniu badana jest zgodność strony (treści na niej, jej parametrów, struktury) z wymogami Google. Celem audytu SEO jest identyfikacja potencjalnych problemów, które mogą utrudniać indeksowanie strony przez wyszukiwarki internetowe oraz utrudniać użytkownikom poruszanie się po niej. W wyniku audytu otrzymujemy raport zawierający zalecenia dotyczące poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Co jest sprawdzane podczas analizy stron internetowych?
Analiza stron internetowych jest przeprowadzana przez specjalistów SEO (osoby zajmujące się optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych), którzy wykorzystują specjalistyczne narzędzia i metody do oceny różnych aspektów strony, takich jak:
- Analiza słów kluczowych – określenie, jakie frazy są najważniejsze dla danego serwisu i jakie słowa kluczowe powinny być uwzględnione na stronie. Analiza strony internetowej pod tym kątem jest w pewnym stopniu możliwa także bez technicznej wiedzy.
- Struktura strony – ocena układu i nawigacji strony, która ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
- Treść – ocena jakości i ilości treści na stronie, która ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania oraz na atrakcyjność strony dla użytkowników.
- Linkowanie – ocena ilości i jakości linków przychodzących, które mają wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
- Reakcja na działania użytkownika – audyt SEO to też analiza sprawności działania witryny – czasu ładowania, responsywności, a także ilości odsłon oraz bounce rate.
Dzięki analizie strony internetowej, posiadamy pełny obraz jakości oraz optymalizacji strony, co pozwala na wprowadzenie skutecznych działań mających na celu poprawę widoczności oraz skuteczności w wynikach wyszukiwania.
Audyt SEO – analiza stron internetowych, która realnie wpływa na wyniki witryny
Audyt SEO może rzeczywiście wpłynąć na wyniki w wyszukiwarce Google poprzez identyfikację i usunięcie niedoskonałości strony, które mogą utrudniać indeksowanie strony przez wyszukiwarki internetowe, oraz poprawę jej atrakcyjności dla użytkowników.
Wykonanie analizy stron internetowych to sposób na zidentyfikowanie błędów technicznych, takich jak np. błędy kodowania czy brak mapy witryny, które mogą utrudniać pracę robotom wyszukiwarki. Rozbudowane treści, zoptymalizowane pod kątem popularnych słów kluczowych to wyższa widoczność w Google. Lepsze wyniki strony w wyszukiwarce oznaczają w praktyce więcej odsłon, zwiększoną sprzedaż, czy dotarcie do większego grona odbiorców.
Dowiedz się więcej na temat profesjonalnego audytu SEO na stronie https://www.devagroup.pl/audyt-seo