Czym jest Wizytówka Google Moja Firma?

Nawiązuj kontakt z klientami w sieci za darmo. Narzędzie wizytówki w mapach Google pozwoli Ci wypromować biznes. Dowiedz się więcej o możliwości stworzenia profilu swojej firmy w Internecie i ułatw dostęp do informacji o Twoim biznesie. Wyróżnij się i przyciągnij potencjalnych klientów.

 

Wizytówka Google Moja Firma, co to?

Wizytówka jest zbiorem najważniejszych informacji o Twojej firmie. Ty decydujesz, jakie dane udostępnisz w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Warto zawrzeć w niej podstawowe informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia. Utworzenie wizytówki firmy jest bezpłatne, a proces dodania szybki i prosty.

Wizytówka Google Maps umożliwia również dodanie produktów wraz z opisem i ich ceną. Dzięki czemu klienci już w wynikach wyszukiwania Google mogą sprawdzić Twoją ofertę. Możesz też umieszczać informacje o nowościach, jakie wprowadzasz lub wydarzeniach, które realizujesz.

Co więcej, wizytówka w Google Moja Firma pozwala na dodawanie ocen przez konsumentów. Mogą oni wyrazić swoją opinię dotyczącą produktu, usługi lub samej firmy. Opinie w Google może dodać każdy w dowolnym czasie. Użytkownik dysponuje możliwością oznaczenia wybranej liczby gwiazdek, wpisania treści oraz dodania zdjęć dotyczących produktu lub usługi.

 

Dlaczego warto być w Google Maps?

Profil firmy w Google jest ważnym narzędziem docierania do nowych osób zainteresowanych Twoją ofertą. Klienci przed skorzystaniem z usług danego przedsiębiorcy sprawdzają profil firmy, dlatego tak istotne jest, aby zawrzeć w nim podstawowe informacje, jak lokalizacja i dane kontaktowe. Dzięki wizytówce w Google Maps stajesz się widoczny i możesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Klienci sprawdzają również opinie dotyczące Twojego sklepu internetowego, aby przekonać się, czy warto skorzystać z Twojej oferty. Poprawnie uzupełniona wizytówka z dużą liczbą opinii i przydatnymi informacjami będzie częściej wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.

 

Jak stworzyć wizytówkę Google?

Krok 1

Załóż konto Google

Do utworzenia wizytówki Google trzeba posiadać konto na platformie. Odradza się tworzenia wizytówki na swoim prywatnym profilu. Warto utworzyć osobne konto do obsługi wizytówki Twojej firmy. Pozwoli to uniknąć potencjalnych problemów dotyczących zarządzania wizytówką.

 

Krok 2

Uzupełnij dane w kreatorze wizytówki Google

Na tym etapie wyświetlone zostaną pytania w celu utworzenia profilu firmy w Google Maps. Kolejno zostaniesz poproszony o podanie:

  • nazwy firmy
  • kategorii działalności
  • adresu
  • podstawowych danych kontaktowych.

 

Krok 3

Weryfikacja

Ostatni etap polega na potwierdzeniu, że jesteś właścicielem dodanej przez Ciebie firmy. Na podany wcześniej adres e-mail lub numer telefonu wysyłany jest kod weryfikacyjny, który należy podać w panelu Google Moja Firma. Po skutecznej weryfikacji informacje o Twojej firmie pojawią się w Google Maps w ciągu kilku godzin.

 

Recenzje klientów

Recenzje zamieszczane w sieci odgrywają kluczową rolę przy decyzjach zakupowych klientów. Zbiór recenzji jest źródłem wiedzy dla klientów. Pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych i sprawia, że klient jest skłonny zaufać firmie. Pozytywne opinie kreują wizytówkę firmy. Biznes zyskuje nowych klientów, a wysokie oceny przekładają się na wyniki sprzedażowe firmy. Warto zaznaczyć, że Google Maps jest jednym z najważniejszych portali opiniotwórczych w sieci.

 

Jak pozyskać opinie do wizytówki?

Kiedy udało Ci się dodać wizytówkę, warto skupić się na pozyskaniu opinii o Twoim sklepie. Nie czekaj, aż klienci sami wystawią Ci opinię. Warto o nią poprosić. Jak? Wykorzystaj narzędzie Rating Capitan, które zautomatyzuje wysyłkę wiadomości z prośbą o wystawienie opinii o zakupionym produkcie lub usłudze. Co więcej, aplikacja pozwoli na monitorowanie komentarzy zamieszanych zarówno w Google, jak i na innych platformach.

 

Shopping Cart