
Oszacowanie rynku sprzedażowego
Wbrew pozorom to jedna z najważniejszych rzeczy na początku życia sprzedawcy. Jeśli nie oszacujemy tego, co w obecnym czasie sprzedaje się na rynku dobrze – można szybko pójść z torbami. Na przykład kto kupi zimowe rękawiczki w krajach ciepłych, gdzie śnieg nigdy nie pada? Dlatego zdecydowanie warto sprawdzić rankingi sprzedawalności.
Warto również pomyśleć o artykułach, którymi chcemy dysponować patrząc na półkę cenową. Wolisz sprzedawać bardziej luksusowe towary i obracać większymi pieniędzmi, czy też jednak postawisz na produkty o niższej, przystępnej cenie zarówno dla ciebie jak i również twoich przyszłych klientów. A będą oni różni w zależności od niszy, którą wybierzesz. Fani drogich mebli, wielbiciele ubrań używanych, lub też osoby kochające kosmetyki Felce Azzurra, które mogą je dostać w nielicznych sklepach lub naprawdę dobrze wyposażonych hurtowniach (https://b2b.europedg.pl/marki/felce-azzurra).
Kosmetyki najbardziej stabilne
Najbardziej stabilne rynkowo są kosmetyki oraz chemia domowa. Niektóre z nich są podstawowym asortymentem higieny osobistej, niektóre służą do czyszczenia tkanin, a jeszcze inne zapewniają przyjemny zapach powietrza w mieszkaniach. Ceny hurtowe nie będą wygórowane, a przy większych zakupach można zaoszczędzić. Poza tym kosmetyki i chemia jako przedmioty użytku dnia codziennego utrzymują swoją sprzedaż na stabilnym poziomie. Kolejnym plusem jest ich spora różnorodność. Śmiało można wybierać lub tworzyć pakiety, które trafią w gust większości twojej społeczności. W tym kontekście najlepiej sprawdzi się chemia włoska (https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/chemia-wloska-hurtownia), która jest zaopatrywana tylko w nielicznych hurtowniach. Już od dłuższego czasu zaciekle rywalizuje z klasyczną chemią niemiecką, testując jej niezawodność.
Sklep stacjonarny czy internetowy?
Tu wybór będzie zależał od ciebie. Na sam początek łatwiej jest jednak postawić na sklep internetowy. Sklep stacjonarny będzie wiązał się na początku z ogromnymi kosztami, które nie wiadomo czy w przyszłości się zwrócą. Wynajęcie lokum, opłaty związane, ograniczenie możliwości zakupów w godzinach, w których sklep jest otwarty (online zakupy można robić o każdej porze, dlatego klientów nie tracimy, a dajemy im więcej możliwości na zapoznanie się z naszym towarem).
Ponadto w sklepie internetowym nie musimy mieć produktów na stanie, można je zamawiać w momencie, w którym przyjdzie zamówienie bezpośrednio od klienta. Oszczędzi nam to kolejnych kosztów oraz miejsca na przetrzymywanie magazynowanego asortymentu.
Cena produktów w sklepie (jak już zostało wspomniane wcześniej) również ma znaczenie. Zwykle ceny w sklepach stacjonarnych są wyższe niż w online. Kupujący zwracają na to uwagę. Oczywiście – w internetowym sklepie trzeba zapłacić za dostawę, ale przy przekroczeniu pewnej półki cenowej, na przykład powyżej 100 złotych dostawa jest darmowa (wszystko zależy od sprzedawcy). Więc wszystko da się zaplanować.
Inne opcje, inne możliwości
Oczywiście kosmetyki i chemia zostały podane tutaj jako przykład. Sił można spróbować z innym asortymentem. Jeśli jesteś osobą wykonującą jakieś robótki ręczne – śmiało można spróbować to sprzedać. Lubisz ,,łowić” odzież na promocjach w sklepach z używaną odzieżą? Z tego również można stworzyć asortyment do swojego sklepu. Sporo zależy od ciebie i od tego, z czym będziesz czuć się pewniej.